Dierentuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Dierentuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Dierentuin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Dag 165, 19 februari
Als afscheid van de klas hebben Celine en ik bedacht om naar de Paramaribo Zoo te gaan. De kinderen vinden elk uitstapje echt helemaal geweldig. We hebben even geïnformeerd, maar de Zoo blijkt helemaal niet zo duur te zijn en is voor alle leeftijden leuk dus dat is het geworden.
Celine heeft een jongetje in de klas wiens vader een busbedrijf heeft dus 1 bus was al snel geregeld. Uit mijn klas had de vader van een meisje een klein busje en ook Wim wilde ons helpen de kinderen naar de Zoo te brengen. Van te voren alle kinderen een briefje meegegeven om ook de ouders te informeren en te vragen of ze toestemming geven.
Alle kinderen hadden toestemming gekregen en gelukkig was iedereen er ook dus donderdag 19 februari met 3 busjes naar de dierentuin. Iedereen had er zin alle kinderen waren super enthousiast. Daar aangekomen was er even een klein misverstandje over de reserveringen ook een andere school zou komen. Maar dat was snel opgelost. Celine is zelf met haar klas en juffrouw rond gaan lopen en mijn klas kreeg een rondleiding. Dat hadden we niet van te voren besproken, maar bleek uiteindelijk best leuk te zijn. Ook hadden ze bij de dierentuin een net nieuw thema om de dierentuin te steunen. Alle kinderen konden tegen een kleine vergoeding met hun lievelingsdier op de foto ook konden er klassenfoto´s gemaakt worden. Een aantal kinderen wilde met hun lievelingsdier op de foto en de klassenfoto hebben we bij de struisvogels gemaakt en ik had daarbij een echt struisvogelei in mijn hand.
Aan het eind van de ochtend hebben we nog allemaal in de speeltuin gespeeld en kregen alle kinderen nog een ijsje. Het was een zeer geslaagde dag!!

• 09 Maart 2009 - 14:02

Ria:

Wat een leuk afscheids-uitstapje,zeg.Je hebt je kinderen er echt een plezier mee gedaan.En een ijsje doet het altijd goed!Wat is de tijd snel omgegaan,he.In September leek het nog zo heeeeel lang en nu is het alweer om.