Lekkage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Lekkage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Lekkage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 83, 9 december 2008
Wat we nu weer hadden:
We waren net klaar met eten en zaten even naar het journaal te kijken. Toen we water hoorde stromen. Ik vond het een vreemd geluid, maar het had net geregend, dus we dachten het zal daar wel van zijn. Tot ik zag dat het helemaal nat was in het halletje naar mijn kamer. Er kwamen grote druppels uit het plafond. We zijn meteen naar buiten gerend om Ryan te roepen. Allemaal pannen door het huis gezet, want het begon op steeds meer plaatsen. Maar wat was er nou gebeurd, ze zijn boven met de keuken bezig en Ryan had dus per ongeluk een kraan aan laten staan. Eigenlijk vonden we het alleen maar grappig. Ik krijg altijd van die lachbuien als er zo iets raars gebeurd. Wat nog het grappigst was op een gegeven moment stroomde het water ook uit de lamp het kwam echt met een grote straal naar beneden. Celine schrok zich dood. Bij de lamp lekte het dus ook maar doordat zo’n plafondlamp met een soort kommetjes is, is eerst dat hele kommetje vol gelopen, daarna overstroomde het dus met een grote straal. Ook het lampje was meteen gesprongen want we hadden die lamp aanstaan. Ryan was ondertussen een grote doek gaan halen om het grootste stuk droog te maken. Hij wilde meteen even de lamp eraf halen dus deed de stroom even uit. We zaten nu in het pikkedonker. Ryan draaide de kap eraf maar natuurlijk zat die vol met water, wat nu allemaal op zijn hoofd en weer op de grond viel. Weer lagen we helemaal in een deuk.
Uiteindelijk hebben we tussen de druppels door nog gezellig tv gekeken, alleen het nieuws hadden we gemist.

• 14 December 2008 - 22:39

Opa En Oma:

zo kennen we je weer, wat zal jij gelachen hebben,maar geen kortsluiting of droogt alles snel daar?
    groetjes en xxxxxxxx

• 15 December 2008 - 08:26

Ria:

Is alles al weer droog?Nooit saai daar in Suriname.Papa is vanmorgen over een koffer gevallen die al klaar stond om ingepakt te worden.Ben bang dat dat inpakken nog een flinke klus gaat worden.Vooral of we alles er wel in krijgen,zal wel overgewicht worden.Maar goed nog 2 nachtjes!!!!!!!!!!!

• 15 December 2008 - 08:46

Papa:

Ik zal mijn gereedschapkist meenemen.

• 15 December 2008 - 13:32

Henny:

Je kunt niet zeggen dat een verblijf in Suriname saai is.
    Fijn en spannend tegelijk, dat je ouders over een paar dagen er zijn.
    Dat worden vast heel mooie kerstdagen!

• 19 December 2008 - 18:32

Corrie:

Hoi tess,Fijn he, dat ze nu allemaal bij je zijn . dat moet wel een hele fijne kerst worden met elkaar!Vanmorgen bij Chili geweest en heel veel met hem geknuffeld. alles goed met hem en hij doet jullie de groetjes.

• 23 December 2008 - 19:01

Annemieke:

Ha Tessa,

We willen je hier vanuit Wormer een fijne kerst wensen met zijn allen! Gezellig dat ze nu allemaal bij jou zijn. Je kan waarschijnlijk niet voorstellen, maar hier gaat waarschijnlijk flink vriezen.
    Groetjes aan je vader en moeder en wens je moeder alvast een fijne verjaardag op de 25ste Groet en liefs, je Tante