aerobics, schilpad, white beach en stroomuitval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu aerobics, schilpad, white beach en stroomuitval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

aerobics, schilpad, white beach en stroomuitval

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 28, 16 oktober 2008
Vandaag hebben we een afspraak met Imro. Een vriend van papa via tennis, die een jaar geleden is geremigreerd. We hebben weer contact met hem opgezocht en wanneer ik hier was, wilde hij me wel introduceren op de tennisclub. De tennisclub Oase, blijkt niet alleen een tennisclub te zijn, maar heeft ook een zwembad, voetbalveld en fitnessruimte. We zijn meegereden Imro zelf had een tennis afspraak, wij zijn eerst gaan zwemmen. We hadden een misverstandje, want wij dachten dat we daar wel rackets konden huren maar dat bleek niet zo te zijn. Dus konden we niet tennissen. We hoorden dat er elke dag van half 7 tot half 8 aerobics is en zijn daar aan mee gaan doen. Het was echt leuk, het waren alleen wel bijna alleen maar oude mensen die mee deden. We deden veel schop en stoot oefeningen en later buikspieroefeningen. Het was wel zwaar, ga morgen echt spierpijn krijgen.

Dag 29, 17 oktober 2008
Na het eten zijn we even bij Wim langs geweest. Hij had nog foto’s van het dolfijnentripje van ons. Hij had een schilpad in de tuin!! Die had hij net gekocht langs de weg. Daar werden ze verkocht voor in de soep. Wim vond dat zielig en heeft hem daarom meegenomen. Hij was groot, ik heb zijn schild gevoeld en hem zelfs opgetild, hij was zwaar!
S avonds zijn we naar ’t Vat gegaan. Daar kwamen we de stagiaires tegen die we eerder met de dolfijnentrip hadden ontmoet. Morgen gaan we met hun en Wim naar White Beach. Het was erg gezellig.

Dag 30, 18 oktober 2008
De stroom is uitgevallen. Vanochtend toen ik om 10 uur uit bed kwam, deed het licht in de woonkamer het niet meer. Ook de koelkast en vriezer waren uitgevallen. We hadden ook geen water meer omdat de druk was weggevallen. Wat het vreemde was, mijn airco en het licht in mijn kamer deden het nog wel.
Het was wel vervelend want vandaag moesten we grote boodschappen doen voor het eten van het weekend. Maar volgens Gisla moest het goed komen als we alles in de vriezer legden, de stroom zal niet lang wegblijven.
De schildpad is kwijt. We kwamen vanmiddag bij Wim om naar White Beach te gaan en hij kon hem nergens meer vinden. Hopelijk komt hij nog weer terecht, anders is hij waarschijnlijk gestolen.
Toen maar op naar White Beach. Daar aangekomen bijna geen water, de zon was na 10 minuten verdwenen, het begon te regenen en te waaien. Toch was het erg gezellig. We zijn meteen gaan zwemmen in het kleine beetje water dat er was. Daarna even opgedroogd in het laatste beetje zon van de dag. Lekker roti gegeten, die we met Wim van te voren hadden gehaald. De hangmatten opgehangen in ons hutje en lekker relaxt een boekje gaan lezen. Later zijn we even een wandelingetje gaan maken over het strand, de regen en onweerswolken leverde wel een mooie lucht op. Maar bruin worden wil hier dus nog niet echt lukken.
De stroom deed het weer toen we smiddags terug kwamen van White Beach. En het eten was goed gelukt vanavond (vis met groente en pasta). We worden nog heuse koks hier. Snachts weer naar zsa zsa zsu geweest (onze vaste zaterdagclub), deze week met Ryan en Suti, tot laat gedanst.

Dag 31, 19 oktober 2008
Vandaag precies 1 maand in Suriname. De tijd gaat echt snel!!

• 20 Oktober 2008 - 06:58

Ria:

Mooi zwembad en heerlijke hangmat.Ik kan niet wachten.Hier hebben we de eerste nachtvorst gehad!!!xxx

• 20 Oktober 2008 - 07:03

Edwin:

dat ligt lekker zeg, zo'n hangmat. En nog spierpijn? dan kan je nog beter de halve marathon van Amsterdam lopen, heb nergens last van (grapje)

kusjes

• 20 Oktober 2008 - 09:16

Opa En Oma:

wat leuk weer,is de schilpad nog gevonden.
    ja, die hangmat lijkt ons ook wel wat,hoe vaak gaan jullie sporten?
    meis dikke knuffel en veel plezier.xxxxxxxx

• 20 Oktober 2008 - 15:08

Hella:

Hoi Tessie,
    Een maand weg alweer(!), nog even en mama,papa, Demie en oma komen naar je toe!!!
    Wat zit er in dat vat bij 't Vat????
    Zeker iets lekkers, want je kunt wel erg goed in die hangmat hangen!!!
    Hopelijk komt de schildpad nog terug, anders is hij vast in de soep gegaan of in jullie roti!!!!!(Lijkt wel dat verhaal van dat konijn, Flappie!)
    Wij hebben nu lekker herfstvakantie en helaas komen ook hier de donkere wolken eraan, dat was te verwachten!!
    Nou, hang ze, dans ze, explore ze en o ja werkze tussendoor!!!xxxxx