Babunhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Babunhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Babunhol

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 36, 24 oktober 2008
Na school rond 4 uur vertrokken voor weer een tripje naar het binnenland. Deze keer gaan we naar Babunhol, ik heb er erg veel zin in.
Deze keer gaan we met eigen vervoer. Wij zaten bij Gisla in de auto en Ryan en Suti gingen met de pick-up met de grotere bagage achterin. Gio (een vriend van Gisla) opgehaald toen ijs gaan halen en we konden vertrekken.
Het was een lange trip over een erg hobbelige en stoffige weg. Uiteindelijk zijn we pas om 7 uur aangekomen en het was jammer genoeg al donker. Maar er was wel een heel mooie sterrenhemel. We hadden een grote tent, een tent is hier alleen niet een tent zoals we in Nederland bedoelen. Maar een huis van houten palen met alleen een dak van pina-bladeren noemen ze hier een tent.
Om een uur of 9 kwam Ann (een vriendin van Gisla) eindelijk, ze zou er al veel eerder moeten zijn, maar ook bij hun zat de weg tegen en het was al helemaal donker. Zij had wel echte tenten meegenomen, na 10 keer opzetten en een heel gedoe in het donker stonden die ook. In een van die tenten zijn wij gaan slapen, want daar zaten klamboes ingebouwd. Gezellig kamperen, morgen kijken hoe het er hier verder uitziet.

Dag 37, 25 oktober 2008
Vandaag redelijk vroeg opgestaan, om naar een plaatsje hier in de buurt te gaan: Berg en Dal. Met Gio, Gisla, Ryan en Suti (en Celine natuurlijk) vertrokken we zonder ook maar te denken aan iets van eten of drinken, we hadden alleen een grote fles water mee. Het was nog even zoeken, er stonden namelijk verkeerde borden en we werden ook nog door de politie gecontroleerd, maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Daar heeft Gisla geregeld dat we ook al hadden we niet gereserveerd met de activiteiten mee mochten doen. Suti, Celine en ik hebben ons toen ingeschreven voor de kabelbaan. We gingen met een groep van 8 en 2 begeleiders. Eerst werden we in van die beveiligingsdingen (die je ook aan moet als je op een klimwand gaat) gehesen, we kregen speciale handschoenen aan en een helm op. Ook kregen we op een lage kabelbaan instructies. Toen begon het avontuur. Na een wandeling door het bos kwamen en een hele steile trap omhoog kwamen we bij de eerste post. Je moet geen hoogtevrees hebben want het was echt hoog. Maar wel echt zo vet om gewoon zeg maar door de jungle te vliegen. Het leukste was dat we zelfs over de Suriname rivier zijn gegaan. Een van de begeleiders heeft daar voor ons een filmpje van gemaakt. Het was echt super leuk.
Toen we na 2 uur terug waren hadden we honger en Gisla en de rest die de hele tijd hadden gewacht ook. Dus zijn we snel weer terug naar Babunhol gegaan. Daar lekker gegeten, gezwommen en in een hangmat gerelaxt. S avonds gebarbecued en een nachtelijke wandeling over het terrein gemaakt en toen weer lekker gaan slapen.

Dag 38, 26 oktober 2008
Ik heb vanochtend apen gehoord!!
Vandaag was een echte relaxdag. Ik heb in mijn boek gelezen, we hebben foto´s gemaakt, veel gezwommen, lekkere soep gegeten en iets minder ik heb een geblesseerde teen opgelopen door achter een boomstronk te blijven haken met mijn slipper. Maar goed het was een hele geslaagde trip. Vandaag kwam de dochter van Gisla ook nog langs met haar man en zoontje, erg gezellig. Om 5 uur weer richting huis gegaan. ‘S avonds bij Gisla nog een broodje gaan eten, daarna alle was uitgezocht en gaan slapen. Je raakt uitgeput hoor van zo´n weekend:P.

• 28 Oktober 2008 - 19:55

Hella:

Hoi Tessie,
    Wat nou, op je slippertjes door de jungle gevlogen???
    Te gek, zeg!
    En weer een vrije feestdag, laat ons maar werken hier!!!
    Nou geniet ervan en groetjes van iedereen!xxxxx

• 28 Oktober 2008 - 20:01

Rhianne:

hey tessie,
    wat maak jij veel mee zeg!!! morgen mag mijn gips eraf!!! en dan nog 1 nachtje dan ben ik jarig! 12 jaar!!! nou, nog veel plezier, maar dat gaat wel lukken daar he?
    xxxx
    r.h

• 28 Oktober 2008 - 20:07

Ria:

Dit was het echte werk,he.Ziet er erg spectaculair uit.Ook wel wat voor Demie,denk ik

• 28 Oktober 2008 - 22:08

Opa En Oma:

dit is echt de rimboe he.
    wat goed met zo,n kabelbaan over de rivier.
    tessa we genieten met je mee. liefs xxxxxxxxx

• 01 November 2008 - 19:04

Eva:

vergeten jullie de stageopdrachten niet;)...jullie doen alleen maar leuke dingen:P

xx

• 02 November 2008 - 18:42

Marja&paul:

lieve tessa wij hebben de reisverhalen allemaal gelezen en vinden het het geweldig dat je zoveel meemaakt paul herkent een heleboel dingen op de foto\s

• 03 November 2008 - 19:29

Petra:

Wat een fantastische tijd maak jij mee, meid. Blijf genieten!!!!!!