Wat een weekend!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Wat een weekend!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Wat een weekend!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 51, 7 november 2008
We zitten op salsa!! Vandaag was de tweede les en het is zooo leuk. We zitten bij een dansclub bij restaurant Broki aan de waterkant. Het is een soort pier, houten vloer, afgezet met een spandoek en alleen een afdak erboven. Verder helemaal in de buitenlucht aan het water. We gaan nu 2x in de week 2 uur dansen, we dansen van 6 tot 8 dus dan staat er vaak een lekker windje, want het is intensief. De leraar is echt de grappigste man die ik ooit heb gezien:P. Volgens Celine is het een Jack Black de tweede, maar ik ben niet zo bekend met Jack Black films. Met hem lig je de hele les in een deuk. Hij elke situatie doet hij eerst op een grappige manier en daarna op de goede manier voor. Vandaag gingen we paren dansen, zoals ook in Nederland zijn er nooit genoeg jongens, dus heeft yche jongens uit een andere groep uitgenodigd. Het was erg leuk, maar soms best lastig.
Het was echt een drukke dag vandaag. Eerst stage, daar zijn we opgehaald door Wim om onze verblijfsvergunning te gaan regelen. Dat is nu ook voor elkaar. Daarna zijn we met zijn 3en roti gaan eten, erg lekker. Toen we thuis kwamen de taxi gebeld voor de salsa. We hadden even ± 2 uurtjes om wat te drinken en even tv te kijken. Toen zijn we naar salsa gegaan. Na salsa meteen weer door naar het plein, want daar waren de auto´s van de Savannarace die van start ging. Met Wim weer terug richting huis. Op de hoek van onze straat werd vandaag een roti-zaak geopend, south south west deed de openingsmuziek. Weer 2 uurtjes naar hun optreden gekeken en toen weer met Wim en zijn vriendin naar zsa zsa zsu gegaan. Daar zowel in de salsa zaal (daar was ook een live band aan het optreden) als in de grote zaal gedanst. Het was een erg leuke dag, maar ik was moe en m’n benen waren dood aan het eind.

Dag 52, 8 november 2008
Uitgeslapen..
De rest van de dag door de stad gelopen. We hebben de moskee en synagoge gezien, we zijn in de palmentuin geweest en hebben lekkere sapjes gedronken bij zus&zo. Daarna zijn we naar de kunstbeurs geweest, wat wel grappig was: we kwamen de parkeerplaats oplopen, er reed een auto voorbij waar heel luid dag juffrouw uit werd geroepen. Een kindje van mijn klas was er ook net geweest, erg grappig. Het was wel leuk veel verschillende soorten schilderijen en beeldhouwwerken. Het was inmiddels al weer 8 uur dus zijn we naar huis gegaan. Nog lekkere cassavesoep gegeten en toen naar bed, want moet morgen weer vroeg op.

Dag 53, 9 november 2008
Vandaag gaan we naar Brownsberg!!
We vertrekken om half 8 met Wim halen eerst nog wat andere mensen op en gaan daarna naar het verzamelpunt. Daar staat de rest van de groep van vandaag en ook de gids we stappen over in een busje en gaan op pad voor een reis van 3 a 4 uur. Over die zelfde hobbelige weg met dat rode zand van de vorige keer. Om ongeveer half 11 waren we aan de voet van de berg, maar de berg op was nog het zwaarst van de hele rit en heeft ook zo’n half uur tot uur geduurd. Hele steile weg voor zo’n busje met ook nog 12 mensen erin. Maar gelukkig hebben we het gehaald. We hadden zelf een gids mee. Eerst zijn we naar een punt gelopen waar we groot uitzicht hadden over het stuwmeer, erg mooi. Daarna zijn we richting vallen gegaan. De gids had ervoor gekozen ons naar de Leo-val te brengen, zodat we later op de dag de andere kant nog op konden gaan. Onder luid gebrul van de brulapen, begonnen we met de afdaling. Onderweg nog een mooi uitzicht punt en veel informatie over de verschillende bomen, planten en dieren. Zoals bijvoorbeeld de telefoon boom + politievogel. Wanneer je in de problemen zit kan je op die boom slaan met een stok en dat hoor je over grote afstand. Er begint ook gelijk wanneer je dat doet een vogel te kwetteren, de zogenoemde politievogel. Na een hele afdaling bij de Leo-val aangekomen. Het was jammer genoeg maar een lullig watervalletje, omdat het zulke droge tijd is. Toch er onder gegaan, met schoenen en al, want de stenen waren nogal scherp. Het water kwam nog aardig hard naar beneden dus was wel heerlijke verkoeling. Toen kwam natuurlijk de klim, dat was even wat zwaarder dan de hele tijd naar beneden zakken. Maar goed we ook dat hebben we gered. Weer terug op de berg, hebben we lekker geluncht om vervolgens de echte top van de berg te beklimmen en op zoek te gaan naar brulapen. Dat is helaas niet gelukt na een tijdje op de top te zijn geweest zijn we nog de hele andere kant op gelopen, maar geen brulaap te bekennen. We hebben ze wel gehoord, dus dat was ook al leuk. Uiteindelijk waren we pas om half 9 pas weer thuis, dus dat was me een dagje, maar erg leuk!!

• 10 November 2008 - 20:58

Ria:

de verhalen blijven allemaal fantastisch.die salsalessen klinken erg gezellig.we zijn vast onder de indruk als wij jullie straks zien dansen.

• 10 November 2008 - 21:34

Hella:

Stuur eens zo'n politievogel, handig!!!
    Blijven dansen, he!!!
    xxx

• 10 November 2008 - 21:37

Opa En Oma:

we hebben weer genoten en wat een leuke foto,s
    ook leuk om over je school telezen.
    meis veel plezier en dikke knufxxxxxx

• 16 November 2008 - 10:50

Paul:

Ik had een achterstaand met lezen.
    Blijf genieten.