Onafhankelijkheidsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu Onafhankelijkheidsdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tessa Gruijs - WaarBenJij.nu

Onafhankelijkheidsdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 69, 25 november 2008
Vandaag weer verder feesten, want het is Onafhankelijkheidsdag.
Met Wim, Heromi, Joren, Jens en Celine naar het plein geweest. Daar was militaire parade, was een beetje saai maar toch best leuk om een keer gezien te hebben. We stonden een beetje op de verkeerde plek en zagen ze daarom niet aankomen. Wel lekkere schaafijs gegeten. Daarna richting de palmentuin gelopen. Daar was het erg gezellig, allemaal kraampje. Het had wel iets weg van Koninginnedag. Heel veel mensen liepen in traditionele kleding. Leuke armband gekocht en pindasoep gegeten. Er was ook muziek en optredens.
Na door de hele palmentuin een rondje te hebben gemaakt zijn we met z’n allen naar het vat gegaan, daar nog wat gedronken en toen naar huis om even te douchen en uit te rusten. ’s Avonds nog naar Zanzibar en Broki geweest, lekkere cocktails gedronken, het was nog steeds druk in de stad erg gezellig.

• 30 November 2008 - 18:49

Opa En Oma:

Wat een leuke verjaardag heb jij gehad.Ik zie ze in nederland nog geen pannekoeken eten, op school met je verjaardag.Allemaal blije gezichtjes.En mooie foto,s. Meis we hebben weer genoten.Dikke knufxxxxxxxxxx

• 01 December 2008 - 18:28

Liam:

Hoi Tessa,
    Ik heb gisteren ook mijn partijtje gevierd!
    We zijn naar de film Madagascar 2 geweest.
    Daarin is een heel leuk mopje; ze zitten in het vliegtuig en de pilotenpinguins zeggen door de intercom: we hebben goed nieuws en slecht nieuws; het goede nieuws is we gaan straks landen, het slechte nieuws is het is een noodlanding!!!! Leuk he!!
    Na de film gingen we naar Mc Donalds en er was ook nog sneeuw, maar dat bleef helaas niet liggen! Nou tot gauw!!
    xxxxx Liam

• 01 December 2008 - 18:33

Hella:

Hoi Tessie,
    Nou we zijn wel allemaal aan het feesten, he!!!!?
    Wat een te gekke verjaardag heb je gehad he!!!
    Ik werk deze week weer in groep 4, leuk hoor zo rond de Sinterklaas!
    De kinderen zijn wel erg druk, maar nog helemaal in, dus erg leuk!
    Hoe gaat het bij jou met de kinderdag??? Wat doen ze dan????
    Tot mails!!!xxxxx

• 05 December 2008 - 09:54

Papa:

He Kanjer,

veel plezier vandaag met kinderdag! We hopen dat sinterklaas bij ons langs komt, en dat hij jullie ook niet vergeet. Dikke kus